tisdag 21 juni 2011

Från Shenzhen till Kunming

Tågutsikt mot Yunnan

Min sovplats på tåget till Kunming

Roger visar vägen i Guangzhou

Kultmedlem nr 1

Kultmedlem 2

Jag har inte kunnat blogga på några dagar, men tack vare lite fjärrhjälp har jag fått igång tillgången till bloggen och facebook igen. Tack Daniel!

Roger och jag har rest från Shenzhen via Guangzhou till Kunming. Shenzhen var ingen superspännande stad, men hade iaf mycket shopping, särskilt teknik. I ett köpcenter testde vi massagehjälmar. Det kändes som om en jättebläckfisk försökte suga ut ens hjärna. Jag tror att det är perfekta verktyg för att starta en religiös kult med, särskilt som man fick lyssna på meditativ musik under hjärnmassagen.

Guangzhou var mest sunkig - lyckligtvis stannade vi bara några timmar där, i väntan på tåget till Kunming.

Tåget till Kunming tog 26 timmar, och det gick att överleva även om det var rätt så plågsamt tidvis. En snabb natts sömn i Kunming, och sedan åkte vi vidare mot Lijiang.

Hotet om åskväder och stormar har hittills inte realiserats, så förhoppningsvis blir det en promenad i Tiger Leaping Gorge. Kunming var heller inte så mycket att se, men annorlunda blir det i Lijiang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar