torsdag 25 juni 2009

Yine burada

Jaha, så var jag tillbaka i Istanbul då. Det här börjar bli en vana, men en trevlig sådan.

Denna gång flög jag via Amsterdam. Det tog ungefär ett halvt dygn. På vägen till Amsterdam hamnade jag bredvid Pelle, en pratsam och social man i 50-årsåldern. Han var på väg till Taiwan, där han bor med sin nuvarande fru. Eftersom vi båda hade flera timmars dödtid på Schiphol höll vi varandra sällskap. En märklighet med Schiphol är att deras gatenumrering är exakt likadan som Åsös klassrumsnumrering. När jag fick reda på att jag skulle till D28 trodde jag för ett ögonblick att jag skulle ha lektion...

Flyget till Istanbul medförde också en ny bekantskap, nämligen min sätesgranne Cemal, advokat från Köln som skulle hälsa på sin släkt i Turkiet. Vi anlände till Atatürk airport vid halv två på natten. Där tog jag farväl av Cemal, som hämtades av sin kusin, medan jag tog en taxi till mitt hotell.

Hotellet denna gång heter Vezir och är ett specialkategorihotell alldeles i närheten Sultanahmet. Hotellet visar sig vara helt OK, även om specialkategorin innebär att det saknar vissa saker, som hiss (men vem bryr sig om det?). Helt OK hotellrum, väl tilltaget badrum, rent och snyggt och som ni märker Wifi. Dessutom en bra frukostbuffé som man kan äta i en charmig inbyggd trädgård.

Jag är ganska trött (var framme vid hotellet kl 3), men så här efter frukost börjar jag återhämta mig. Snart är det ut på stan som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar